14 Aralık 2008

Çilekli Rulo Pasta


Bayramda arkadaşlarımız geldiğinde yaptığım çilekli rulo pastayı eşim o kadar beğendi ki haftasonunda da kendimiz için yaptım. Misafirler için hazırladığım pastanın fotoğraflarını çekememiştim bu kez fotoğraflarını da çektim ve tarifini blog için hazırladım. Pastanın rulo kısmı için tarifi annemden aldım. O da benimle aynı gün Limonlusunu yapmıştı! Ama Limonlunun tarifi başka bir zaman... Çilekli iç krema tarifini ise kendim uydurdum. Tamamen krema ile hazırlanan pasta kremaları bana fazla ağır ve yağlı geliyordu. O yüzden karışımın yarısını süzme yoğurt kullanarak hazırladım. Bu şekilde meyvelere çok uygun hafif bir karışım elde ettim. Karışımın pasta içinden akmaması ve biraz kıvamlı olması için Dr. Ötker'in krema sertleştiricisini kullandım. Bu malzemeyi tüm büyük marketlerde vanilya şekeri ile kabartma tozlarının satıldığı raflarda bulabilirsiniz. Gelelim tarife:
Malzemeler
Hamur
3 yumurta
120 gr şeker
50 gr Un
50 gr Nişasta
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Çilekli Krema
1 kutu(200ml) Krema
250 gr süzme yoğurt
150 gr Pudra şekeri
2 paket Krema Sertleştirici(Dr Ötker)
200 gr Çilek püresi(Taze yada dondurulmuş çilek kullanabilirsiniz)
Üzeri için
2-3 çorba kaşığı pudra şekeri

Tarif
Hamurunu hazırlarken, önce fırınınızı 180 dereceye ayarlayıp çalıştırın. Fırın tepsinize(35*40 cm civarı olmalı) yağlı kağıt yada pişirme kağıdı yayarak hazırlayın.
Şimdi önünüze 2 adet karıştırma kabı alın. 3 yumurtanın sarılarını ve beyazlarını ayırarak bu kaplara koyun. Bir Mikser ile önce yumurta aklarını bol köpüklü bir hale gelene kadar çırpıp 120 gr şekerin yarısını bu yumurta köpüklerine yavaş yavaş ilave ederek karıştırmaya devam edin. Şimdi mikseri yumurta sarılarına daldırıp onları da iyice köpürtün. Kalan şekeri ilave edip çırpmaya devam edin. Şeker iyice karışıp açık sarı bir karışım elde ettiğinizde yumurta aklarını sarıların üzerine ilave edin ama henüz karıştırmayın. Mikser ile işimiz bitti.(Bu arada önce yumurta aklarını çırpıyoruz çünkü yumurta aklarını çırparken mikser uçlarında herhangi bir yumurta sarısı artığı olmaması gerekiyor) Bir kaba un, nişasta ve kabartma tozu karışımını eleyerek bu un karışımını da sarıların olduğu kaba aktarın. Şimdi bir tahta kaşık veya spatula yardımı ile yumurta sarıları, akları ve un unları yavaş hareketlerle karıştırın. Bu işlemin çok dikkatli yapılması gerekiyor ki köpürttüğümüz yumurtalar sönmesin. Hamur karışımında un taneleri gözden kaybolduğunda bir spatula yardımı ile hamuru tepsiye yayıp fırına koyuyoruz ve 12-15 dak. pişiriyoruz. Pişme sırasında bazen feci kabarıyormuş gibi görünebilir ama fırından çıkınca tekrar iniyor. Hamur fırındayken bir mutfak havlusunu tezgahımıza yayıp üzerine bir çorba kaşığı şeker serpiyoruz. Hamur piştiğinde tepsiyi bu havlunun üzerine çevirerek hamurun bir yüzünün havlunun üzerine gelmesini sağlıyoruz. Hamurun arka kısmına yapışık olan Yağlı kağıdı dikkatlice çekerek çıkarın. Eğer kağıt fazla yapıştıysa ve çıkarmakta zorlanıyorsanız kağıdın üzerine biraz su serpmek yardımcı olabilir. Dikkat! Bu işlemi mutlaka kek henüz ılıkken yapmak gerek, soğuduktan sonra hiç çıkmaz. Kağıdı başarıyla çıkardıktan sonra Pastamızın kekini (henüz ılıkken) mutfak havlusunun yardımı ile bir rulo şekline getirip o şekilde soğumasını sağlıyoruz. O soğurken biz de pasta kremasını hazırlayacağız:


İyice soğutmuş olduğunuz kremayı çırparak köpürtün. Kremanıza azar azar şeker ve krema sertleştiricileri ve ardından blenderda hazırladığınız çilek püresini ilave ederek karıştırmaya devam edin. Son olarak süzme yoğurdu da ekleyip kısa bir süre daha çırpın. Bu aşamada karışımın tadına bakarak eğer daha tatlı olmasını istiyorsanız bir miktar daha şeker ilave edebilirsiniz. Kremanız da Hazır!
Şimdi soğumuş olan pasta kekinizin rulosunu açıp çilekli kremanızı pastanızın üzerine yayın. Sonra pastayı yine yuvarlayıp rulo haline getirin. Mutfak havlusunun yardımıyla pastayı uzun bir servis tabağına yada tahtasına alıp üzerini streç folyo ile kapatıp en az 2-3 saat soğutun.


Servisten önce üzerine bir süzgeç yardımı ile pudra şekeri serpin. Taze çileğiniz varsa kremadan birazını ayırıp pastanın üzerini krema ve taze çileklerle süsleyebilirsiniz. Ben geçen yazdan dondurduğum çilek pürelerini kullandığım için böyle bir süsleme yapamadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder