31 Mayıs 2009

Derya'nın Su Böreği


;) Hepimizin tarif defterlerinde böyle isimler vardır.. Annemin limonlu pastası, Nur Yengenin çorbası, Tante İlse'nin Brownie'si, Tante Helga'nın elmalı pastası ve Derya'nın Su böreği gibi.. Ben tarifi seneler önce Derya'dan almıştım ve bu nedenle benim defterime bu isimle girdi. Aynı tarif bir başka defterde bir başka isimle anılıyordur muhakkak.. Bu anonim tarif muhtemelen pek çok yemeksever tarafından biliniyordur ama annem benden ısrarla tarifini isteyince ve ben de bu aralar iki gün ara ile bu böreği pişirince bloguma girmeye hak kazandı.. Geri bildirimlerini bekliyorum anne!

Çocuklu ailelere mutlaka tavsiye ederim çünkü bizim kızların ikisinin de favori böreği bu... Geçtiğimiz haftasonu ilk kez bizi ziyarete gelen yeğenimiz Lara bebek de ilk kez börek yedi:)Sanırım onunda favorileri arasına girecek..

Kıvam olarak biraz su böreğini, biraz da fırında makarnayı andırıyor ve bu böreği yaptığınız yufkaların ille de incecik olması gerekmiyor. Market tipi paketli yufkalarla da gayet güzel oluyor. Hatta bence onlar malzemeyi daha iyi çektiklerinden onlarla daha bile güzel oluyor.. Böreğin aslında tek özelliği bir gece önceden hazırlanıp buzdolabında bekletilmesi.. Böylece sütlü yumurtalı karışımı yufkalar iyice emip yumuşacık lezzetli bir börek elde ediyorsunuz..Yapması da pek kolay:

Malzemeler:
4 yufka
3 yumurta
2 bardak süt (400ml)
2 çorba kaşığı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ(70 ml)
400-500 gr böreklik lor

Büyük boy kare Borcam ya da 25*25 boyutlarına uygun bir fırın kabı

Tarifi:
Fırın kabını yağlayıp hazırlayın. Yufkaları yarıya keserek uzun kenarına biraz lor dökerek(çok fazla koymayın)yufkayı gevşekçe bir rulo halinda sarın sonra da biraz büzerek fırın kabına yerleştirin. Aynı işlemi diğer yufkalarla tekrarlayarak hepsini helezonik olarak fırın kabına yerleştirin. Uygun boyutta bir fırın kabı kullanıyorsanız yufka ruloları biraz sıkıştırarak da olsa kaba sığacaktır.
Süt, yumurta, yoğurt ve sıvıyağı derin bir kapta çırparak karıştırın ve bu karışımı yufkaların üzerine dökün. Şimdi kabın üzerini bir streç folyo ile kapatarak en az bir gece boyunca buzdolabında bekletin. Bu süre boyunca yufkalar sütlü karışımı iyice emeceklerdir.Ertesi gün Fırında 180 derecede üzeri güzelce kızarana dek yaklaşık 30-40 dakika pişirin...
Önce güzelce kabaran bu börek ne yazık ki sonra iniyor.. Benimki de kesilip fotoğraflanana kadar epey sönmüştü ama lezzetinden birşey kaybetmiyor:)

1 yorum:

  1. ne zamandır yapmıyordum bu böreği,bir ara takılmıştım,her hafta yapıyordum..pratik ve leziz bir tarif..

    YanıtlaSil