06 Ocak 2009

Yulaflı Kurabiye


Bu tarifi Tuz Biber dergisinin Kurabiyeler etkinliğine gönderiyorum.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da Yeni Yıl'da daha sağlıklı beslenme kararı aldık. Bakalım bu kararı ne kadar uygulayabileceğiz. İtiraf ediyorum ki bu türden alınan kararları uygulamak konusunda eşim benden çok daha iradeli davranır ve her defasında sağlıklı yaşam kurallarını bozan kişi ben olurum. Neredeyse 1 haftadır kurabiye yapmadım ve kocaman kurabiye kavanozumuzun artık dibi görünmeye başlamıştı. Bu durumda sağlıklı yaşam felsefemizi de çok bozmadan tam unlu, yulaflı bir kurabiye yapmaya karar verdim. Eski tarif klasörlerimi, yemek kitaplarımı yerli ve yabancı internet sitelerini taradıktan sonra www.chefkoch.de sitesinde bulduğum aşağıdaki tarifi denemeye karar verdim. Sonuç o kadar başarılı oldu ki eşim; bugüne kadar yediği en güzel kurabiye olduğunu söyleyecek kadar ileri gitti. Ve eşimin bugüne kadar deneme fırsatı bulduğu en az 50 çeşit kurabiye olduğundan emin olabilirsiniz!! Ben de kesinlikle çok lezzetli olduklarını düşünüyorum. Ama yapması o kadar kolay ki yapması çok daha zahmetli olan diğer kurabiyelerime haksızlık olur düşüncesi ile en üst sıralara yerleştirmek de istemiyorum. En iyisi siz kendini deneyin!

Malzemeler
250 gr Yulaf ezmesi(kahvaltılık gervrekler reyonunda bulunuyor)
125 gr tereyağı
100 gr şeker
1 paket Vanilya şekeri
1 yumurta(büyük boy - yada 2 adet küçük boy)
1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
30 gr Tam Un (beyaz un da olabilir)
1 tatlı kaşığı tarçın
Tarif
Tereyağını eritip yulaf ezmelerinin üzerine dökün ve iyice karıştırın. Onlar kenarda dururken yumurta, şeker ve vanilya şekerini iyice çırpın. Un, kabartma tozu ve tarçını ayrı bir kapta karıştırın ve sonra tüm malzemeleri birbirine karıştırın.
Fırını 180 dereceye ayarlayıp iyice yağladığınız ya da yağlı kağıt yerleştirdiğiniz bir tepsiye 2 tatlı kaşığı yardımı ile minik tepecikler yerleştirin. Üzerleri altın sarısı olana kadar yaklaşık 15 dakika pişirin ve bir spatula yardımı ile tepsiden alıp tel ızgara üserinde soğutun. İyi kapanan bir kapta 1-2 hafta saklayabilirsiniz.

2 yorum:

  1. hab ich gemacht und sehr lecker geworden.Nachmachen wird empfohlen!!!!

    YanıtlaSil
  2. Son zamanlarda yaptığım iki favori tariften biri.. öncelikle yapması basit ve çok zevkli, çok şık ve inanılmaz lezzetli.. en son Ege'nin veda partisinde yaptım, herkes çok sevdi..Teşekkürler

    YanıtlaSil