25 Şubat 2009

TUZLU KEK


Bu kek acil tuzlu hamurişi ihtiyacı olduğunda evde her an bulunabilecek malzemelerle yapılıyor. Aslında bildiğiniz poğaçaların kek formatı gibi birşey. Poğaça yemeyi çok severim ama onlarla uğraşmak zor oluyor diyenler için bir tarif. Kekin iç malzemelerini zevkinize yada o an elinizdeki malzemeye göre değiştirebilirsiniz. Ben genellikle lor ile yapıyorum ama beyaz peynir, Kaşar, Tulum gibi peynirler ve çeşit çeşit yeşillikle de deneyebilirsiniz. Yine ben yiyeceklere baharat katmayı pek sevdiğimden bu tuzlu keke de mahlep'i çok yakıştırdım ve bir çay kaşığı kadar mahlep ekledim, acı sevenler biraz kırmızı biber ekleyebilir. Hatta çekirdekleri çıkartılmış zeytin de ilave edilebilir.
Yani aşağıda vereceğim tarif sadece çerçeve için; gerisi size kalmış.
TUZLU KEK
Malzemeler:
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı zeytin yağı(biraz daha az kullanabilirsiniz)
3 Yumurta
1 kase Lor
1 demet Maydanoz
3 Su bardağı un (tam un ve beyaz un karışımı kullandım)
1 paket kabartma tozu
Birkaç çorba kaşığı süt
üzerine serpmek için susam

Büyük bir borcam kabını yağlayın ya da yağlı kağıt serin. Fırınınızı 180 dereceye ayarlayıp çalıştırın. Yumurta yoğurt ve yağı derin bir kapta çırparak karıştırın. Un ve kabartma tozunu başka bir kapta birbirine karıştırıp bu karışıma ilave edin. Hamur çok sert olduysa bir kaç kaşık süt ekleyerek yumuşak ama akışkan olmayan bir hamur elde edin. Peynir ve maydanozu ilave edin ve hamuru fırın kabınıza boşaltın. Üzerini düzeleterek susamları serpin yaklaşık 30-40 dakika sonra üzeri kızardığında fırından çıkarın.
Bu kadar kolay:)

3 yorum:

  1. hah tam benim gibi tuzlu severlere göre!!
    Yaa Esin ne sorucam gecen gün aklima geldi, cocukken ilkokulumuzun karsisindaki pastaneden bol bol cevizli lokum (lokum muydu yaa adi?) hani yagli bir hamur böyle salyangoz gibi sariliyor icinde ceviz ya da zeytinlisi de olurdu.
    Hic yaptin mi? elinde güzel bir tarif var mi? ;)

    YanıtlaSil
  2. ayyy evet biliyorum onları.. bize de babaannem kahvaltıya geldiğinde cevizlisinden getirirdi ben de çok severdim. Şu anda denenmiş bir tarifim yok ama yapılacaklar listeme ekliyorum;)

    YanıtlaSil
  3. Bunu da çok severek yapıyorum.. hem basit hem de her türlü malzeme koyabildiğin için bir sürü şeyi bozulmadan değerlendirebiliyorsun..

    YanıtlaSil