31 Mayıs 2009

Çilek Rüyası


Haftasonunda minik Lara ile ziyaretimize gelen Emre ile Deniz'e hangi pastayı istersiniz diye sorduğumda daha Bursa'da yeni yemiş olmalarına rağmen "Elma Rüyası" cevabını verdiler.. Ama manavdaki çilekleri gördükten sonra Elma rüyası yerine onun biraz değiştirilmiş bir versiyonu olan "Çilek Rüyası" yapmaya karar verdik.
Daha önce mutfak dergilerinden birinde görüntü olarak buna benzeyen bir tatlı görmüş ve sunumu çok beğenmiştim. Bu tatlı için biz yaklaşık 1 kg çilek kullandık ama biraz daha az miktarda da kullanabilirsiniz. Artan çilekler için size bir fikir verebilirim:
Çileği ben pek seviyorum ve mevsiminde haftada 2 kez alıyorum ama alındığı gün tüketilmezse ertesi güne de kalmaması gereken pek narin bir meyve... Bu nedenle o gün yenmeyeceği belli olduktan sonra çilekleri çok az bir miktarda pudra şekeri ve birkaç damla limon suyu ile blender'dan geçirip çilek püresi elde ediyorum ve bu püreyi buz küpleri hazırlamakta kullanılan plastik kaplara koyuyorum. 2-3 saat sonra donmuş olan çilek küplerini bir buzluk poşetine ya da bir buzluk kabına koyup ağzını sıkıca kapıyorum. Bu şekilde elde ettiğim çilek küplerini dondurma sosu olarak, çilekli süt hazırlamak için ya da çilekli pastalar için kullanabiliyorum ve taze çilek lezzetinde oluyorlar. Küpler halinde olduğundan porsiyonları da uygun şekilde ayarlayabiliyorum. Bu fikir nedeniyle bu yazıya dipfriz etiketi koyacağım ama aşağıdaki tatlı dipfrize koymak için pek uygun değil:)
Malzemeler:
8-10 adet kedi dili bisküvi
1/2 bardak elma suyu
1 paket pastörize krema(250 ml)
250 gr süzme yoğurt
2 paket vanilya şekeri
3-4 çorba kaşığı pudra şekeri
1 kg çilek
1 muz
2- çorba kaşığı limon suyu

Tarif:
Çilekleri yıkayıp ayıkladıktan sonra muzu dilimleyip kararmaması için üzerine limon suyunu dökün.İyice soğutulmuş kremayı soğutulmuş bir kabın içinde önce düşük sonra yüksek devirde iyice çırparak köpürtün, vanilya şekeri ve pudra şekerini ilave ederek biraz daha çırpmaya devam edin. Süzme yoğurdu da katıp biraz daha çırpın ve bu aşamada tadını kontrol edin gerekiyorsa biraz daha pudra şekeri ilave edebilirsiniz..
Şimdi 6 adet büyükçe su bardağını alın (viski bardakları dah da uygun) bardakların dibine birer kaşık krema karışımı koyup üzerine elma suyuna batırarak ıslattığınız kedi dili bisküvilerinden koyun üzerine muz ve çilek karışımını koyup tekrar krema - kedi dili - meyve karışımı olacak şekilde bardak dolana kadar dizmeye devam edin.
En üste birer kaşık krema gelecek şekilde miktarı ayarlamaya çalışın.
Bu tatlı buzdolabında birkaç saat durabilir ama ertesi güne kalırsa güzel olmaz. Aynı gün içinde tüketmenizi tavsiye ederim. Ama zaten merak etmeyin o kadar nefis oluyor ki ertesi güne kalmayacaktır;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder