02 Eylül 2009

Biscotti


Yaz bitiyor!!
Kano Otel'de harika bir yaz geçirdik. Harika insanlarla tanıştık ve artık çok yakında veda zamanı geliyor. Deneyip de fotoğraflamayı başardığım birkaç tarif sırada bekliyor ama bugün sıra Biscotti'nin.
Latince Biscoctus yani çift pişirilmiş anlamına gelen bir kelimeden türeyen "Biscotti" bir tür İtalyan kurabiyesi. Ama aslında kurabiye ile peksimet arasında bir yerlerde.. Çok eskiden GDO'lar ve koruyucu E maddeleri yokken uzun yolculuklarda ve savaş zamanlarında uzun süre dayanabilen bir ürün olarak rağbet görmüş. Bugün ise yağ içermeyen bir kurabiye olması nedeni ile ilginç olabilir diye düşündüm:) En basit hali ile 2 ölçü un bir ölçü şeker ve bunları bir hamur kıvamına getirmeye yetecek kadar yumurta olarak tarif ediliyor. Bendeki tarif tabiiki çok daha detaylı. Kano otelde ağırladığımız misafirlerimizden Deniz Hanım'a tarif için teşekkür ediyorum:) Burada sık sık yaptığım bu kurabiyeleri kıtır kıtır yerken ya da kahvemize banarken hep onu andık;)Doğrusu tarifi ilk gönderdiğinde pek şaşırmıştım çünkü hayatımda ilk defa yumurtanın bile gr cinsinden yazıldığı bir tarif görmüştüm. Bana tüm tarifleri gr cinsinden verdiğim için sitem edenlere duyrulur:)) Deniz Hanım'ın gönderdiği tarif biraz büyük ölçekli idi. Benim aşağıda vereceğim tarif onun azaltılmış versiyonu. Yumurtaları da tartarak adet haline dönüştürdüm. Yine de yumurtanın büyüklüğüne göre kendini ayarlamanız açısından bir yumurtanın yaklaşık 65 gr geldiğini yazayım. Çok küçük veya çok büyük yumurtalarınız varsa belki ölçerek koymanızda fayda olabilir.
Gelelim tarife:
Biscotti
Malzemeler:
2 Yumurta (130 gr)
225 gr Toz şeker
250 gr un
150 gr file badem veya fındık
1/2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya şekeri
2 limon kabuğu rendesi(en ince rende ile rendelenmiş)

Tarif:
Yumurta ve şekerleri iyice köpürene kadar çırptıktan sonra Un, Kabartma tozu, Vanilya, file badem veya fındık ve limon kabuklarını ekleyerek yumuşak ama şekil alabilen kıvamda bir hamur elde edeceksiniz. Hamur kıvamı epey yumuşak olduğundan büyük boy bir fırın tepsisine yağlı kağıt koyup hamuru yağlı kağıda uzun bir somun şeklini alacak şekilde dökün. Şekil vermek için yağlı kağıda sarıp biraz rulo haline de getirebilirsiniz. Bu somunu 140 derecede yaklaşık 40 dakika pişirdikten sonra iyice soğutun.(Ama soğutmadan önce mutlaka köşesini kesip sıcakken yiyin! NEFİS) Soğuyan somunu en fazla yarım cm olacak şekilde dilimleyip yeniden yağlı kağıt ile kaplanmış fırın tepsisine dizin. Bu kez de yine 140 derecede dilimli kurabiyeler hafif sararıp iyice kuruyana kadar fırında kurutun. Bu kurabiyeleri soğuttuktan sonra hemen kavanoza kaldırısanız haftalarca dayanabiliyorlar. Dalyan'ın nemli ve sıcak havasında bile hiçbirşey olmadı..
Bu arada metroya girebilen şanslılardan değilseniz file badem vs bulamayabilirsiniz. Ben yokluk zamanlarında kabuğu soyulmuş çiğ badem de kullanıyordum. keserken biraz daha zor oluyor ama tadında bir fark yok.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder