19 Eylül 2008

cevizli kurabiye

Birkaç gün önce yeni eve taşınan arkadaşıma "güle güle oturun" ziyaretine giderken henüz ev hediyesi alamadığım için "tatlı tatlı oturun" anlamında onun çok sevdiği cevizli kurabiyelerimden götürdüm.
Önceleri Alman geleneklerine uygun olarak sadece Noel zamanı Aralık ayında yaptığımız bu kurabiyeleri artık her mevsim yapıyorum. Un olarak esmer un kullanıyorum ama orjinal tarifi beyaz undan. İçinde bol bol ceviz de olduğundan çocuklar için de omega-3 açısından zengin bir atıştırmalık...
Malzemeler
125 gr ceviz
300 gr un
1 çk kabartma tozu
150 gr şeker
175 gr Tereyağı yada Margarin(yumuşak kıvamda)
1 Yumurta
*1 çay kaşığı tarçın
Tepsi için yağlı kağıt yada yağlamak için yağ

Cevizli KurabiyeCevzileri mutfak robotundan geçirerelim. Un, Ceviz, Şeker, (ben orjinal tariften farklı olarak tarçın da ilave ediyorum), yumuşak yağımızı ve yumurtayı önce mikserin hamur yoğurma aleti ile sonra elimizle yoğuralım. Pürüzsüz ama biraz kırıntılanan bir hamur olacaktır. Bu hamuru folyoya sarıp yaklaşık 30 dakika buzdolabında dinlendiriyoruz. Bu arada tepsilerimizi hazırlıyoruz. Yaklaşık 40 adet kurabiye için 2 adet büyük boy tepsi gerekiyor. ( Eğer 2 tepsiniz yoksa sırayla pişirebilirsiniz tabiiki)



Dinlenmiş olan hamuru alıp ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlıyoruz. Yuvarlama işlemi eğer hamur fazla sertleşmişse biraz zor olabiliyor, dağılan hamurları hafifçe sıkarak şekillendirebilirsiniz. Daha sonra bu yuvarlakların üzerine bir çatal ile hafifçe bastırarak hem biraz yassı olmalarını sağlıyoruz hem de üzerindeki çizgili deseni elde ediyoruz. Ama kurabiyeler hala top gibi tombul olmalı fazla yassı olmamalı çünkü pişerken biraz yayılıyorlar. 200 derecede yaklaşık 15 dakika pişiriyoruz(üzerleri hafif kızarana kadar)
Tarifi aldığım dergide 1 kurabiyede 95 kalori olduğu yazıyor! (yoksa bunu yazmasa mıydım?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder